25 Ağustos 2007 Cumartesi

ecobella kıskanc kadınlar

Sizce Türk kadını reklamlardaki gibi kıskanç, çok meraklı, kötü niyetli, arkadaşlarına kazık atan, onları kıskandırmaya çalışan biri mi?

Alın size bir örnek...Ecobello Home reklamındaki kadınlar.



Dolma yapıp yeni taşınan komşularına oturmaya gidiyorlar.

Biri “hoş geldin, beş gittin” ev sahibini oyalarken diğeri tuvalete gitme bahanesi ile doğru yatak odasına süzülüyor.

Sonra başlıyor elalemin haremini karıştırmaya. Yastıklar, yatak, örtüleri, perdeler baştan sona elden geçiyor.

Bakıyor hepsi Ecobella...Aşağı iniyor hiçbirşey olmamış gibi başlıyor dolmasını yemeye...

Sonra dış ses “Bu markayı daha çok göreceksiniz” diyor. Ecobella yazısının üzerine de “Evde Moda Yaratır” sloganı biniyor. Bu arada ürünlere Türk kadının “kıskanç” reklam hallerine ışık tutmadan gelin reklamı teknik olarak yorumlayalım.

“Ev tekstilive perde” kategorisi , “karlılık” yüksek olduğu için hala yeni marka girişlerine açık.

Akman Group da 1978’de başlayan ve 50 milyon dolarlık hacme ulaşan tekstil deneyimini “Ev tekstili”nde değerlendirmeye karar vermiş görünüyor. Niye Akman “Group”’da “Grup” değil anlamak güç. Bu tarzı sadece Akman değil bütün Holding yapısına geçmemiş ama Holding izlenimi vermek isteyen Group’lar yapıyor. Türkçe yazınca şirketin değeri mi düşüyor acaba?

(Bazı okurlar bir önceki yazımda Ünkon hakkında da böyle bilgiler verdiğim için tanıtımını yaptığımı, bunun arkasında bir iş olduğunu ima eden yorumlar yazmışlar. Doğrudur, isterseniz tarifemi de vereyim markalarla ilgili küçük yazıları 7.500 YTL, büyük yazıları 15.000 YTL’ye yazıyorum. Eğer iki büyük yazı istenirse bir de promosyonum var. Bir günlük “reklam yönetimi” eğitimi bedava! Bu fırsatlardan yararlanmak isteyen olursa hemen editörümüz Özlem Ulueren’le temasa geçsin, doğrudan bana ulaşırsanız aramızda para konusunda sorun çıkıyor. Malum geliri bölüşüyoruz, ben anlaşma yapınca “daha fazlan istedin cebine attın” diye iftira atıyorlar! Lütfen işimize taş koymayın!)

Akman Group’un ev tekstiline girerken “Ecobella Home” gibi sakız olmuş bir Home ekini kullanması çok doğru değil. Ekonomikliği çağrıştıran “Eco” ekini ve Bellona’yı çağrıştıran Bella ekinin ne kadar doğru olduğu ise tartışmalı...Hafiften ispanyolla italyan arası bir çağrışım veriyor ama “Eco” işi biraz ucuzlatıyor.

Reklamın yapım kalitesi yüksek. Dikkat çekiyor, frekansla birlikte ilgi uyandırıyor. Ama ondan sonraki ikna aşamasında sorun var. Reklamdaki bayanların “neden gözlerinin kamaştığı” ve casusluk işine giriştikleri, elalemin haremine neden dalmayı göze aldıklarının kanıtı yok..Metin yazarı meraklı kadınları yatak odasına gönderse de gözdüğümüz Ecobella’lar ”bizim gözlerimizi kamaştırmaya” yetmiyor!

Gelelim Türek kadınına...Galatasaray’ın efsnae kalecisi Tafarel’in karısı Türkiye’ye ilk geldiğinde havaalanında gazetecilerin sorularını yanıtlamıştı. “Türkiye’de indiğinizde şaşırdığınız birşey oldu mu?” sorusunu da aynen şöyle yanıt vermişti: “Kadınların bakışları. O kadar çok ülke gördüm bir kadının başka bir kadını bu kadar çok yakından incelediği, süzdüğü başka bir ülke görmedim.”

Başta sorduğum soruya yanıt verebildim mi?

Reklamcıların Türkiye’deki “meraklı, kıskanç kadınları” reklamda yansıtmaları kadar normal birşey anlayacağınız...

Peki kıskançlık konseptli reklam kampanyalarının başlangıcı ne zamandı biliyor musunuz?

“Kıskanç bayanlar eşinize asla Eros giyidirmeyin!” reklam sloganını bir yerlerden anımsıyor musunuz?

Hepinize iyi bayramlar, internette bol bol surf yapacağınız yeni yıllar dilerim. Sevgiyle..

Hiç yorum yok: